OM MANI PEME HUNG

0 prod. w koszyku
kwota: 0,00 zł

O nas     Nasze książki     Zapowiedzi wydawnicze     Regulamin     Kontakt

Mahamudra eliminująca ciemności niewiedzy

Tekst źródłowy wraz z komentarzem Beru Khjentse Rinpocze


IX Karmapa, Beru Khjentse Rinpocze


Dostępność: Brak w magazynie

Cena: 44,00 zł


Krótki opis

Oto jeden z głównych traktatów dotyczących systemu medytacyjnego, jaki praktykuje się w linii Kagju buddyzmu tybetańskiego. Został napisany przez IX Karmapę, który zyskał rozgłos dzięki swoim klarownym pismom na ten temat. Komentarz, który przeplata rdzenny tekst, pochodzi z ustnych nauk Beru Khjentse Rinpocze i został przekazany stosownie do nauk jego Guru, Jego Świątobliwości XVI Karmapy.

IX Karmapa i Veru Khjentse - Mahamudra eliminująca ciemności niewiedzy

Kliknij na obrazek aby obejrzeć pełną wersję

Zmniejsz
Powiększ

Więcej widoków

  • IX Karmapa i Veru Khjentse - Mahamudra eliminująca ciemności niewiedzy
  • IX Karmapa i Veru Khjentse - Mahamudra eliminująca ciemności niewiedzy
  • IX Karmapa i Veru Khjentse - Mahamudra eliminująca ciemności niewiedzy

Szczegóły



Promocja - MAGNES z cytatem do każdego zamówienia

Umysł jest czymś, co od stuleci intryguje ludzkość. Czym on jest? W jaki sposób działa? Są to pytania, które odwiecznie się zadaje. Tak jak zwierciadło, umysł jest w stanie unieść obraz wszystkich zjawisk i sprawić, że się je pozna. Kiedy jednak poszukuje się tego zwierciadła, nie sposób go znaleźć; jest tak jakby było przejrzyste. Przejrzysta, klarowna świadomość obiektów, a jednak niemożliwa do sprecyzowania — oto umysł. Czasami jednak zwierciadło umysłu jest zamglone i wszystko staje się niejasne. Przy innych okazjach jest przejrzyste i puste, nic się w nim nie pojawia, to znów jest kipiące, a myśli gonią jedna za drugą.

Jednak bez względu na to, czy jest to widok, dźwięk, myśl czy cokolwiek innego, istnieje pewna lśniąca, chociaż niemożliwa do określenia właściwość, przenikająca ją świadomość, która zawsze pozostaje taka sama. Jeżeli uświadamiasz ją sobie, nie dasz się zwieść i nie zaniepokoicię to, co pojawia się w zwierciadle twojego umysłu. Znasz jego trwałą naturę i bez względu na to,co się wydarza, jesteś „spokojny i przejrzysty”. Jeśli jednak nie zdajesz sobie sprawy z tego, co faktycznie dzieje się z twoim umysłem i myślami, obrazy w przejrzystym zwierciadle stają się ciężkie i konkretne, powodując u ciebie niepokój, pragnienia, lęki i złudzenia. Niepewny, niewiedząc, czego doświadczasz, ściągasz na siebie wielkie cierpienie i niepokój.

Wszyscy wokół ciebie są podobnie pomieszani i jeśli nie potrafisz wyrwać się z tego stanu, to w jaki sposób pomożesz innym w wydostaniu się? Decydującym punktem jest więc poznanie własnego umysłu. Mahamudra czyli „Wielka Pieczęć”, odwołuje się do systemu medytacji buddyzmu mahajany na naturę umysłu. Ścieżkę tę praktykuje się w celu urzeczywistnienia Oświecenia, czyli całkowitego wyeliminowania z umysłu wszystkich złudzeń i przeszkód, oraz całkowitego osiągnięcia w jego kategoriach wszystkich pozytywnych właściwości. W tym stanie ma się maksymalne zdolności przynoszenia pożytku innym.

"Mahamudra eliminująca ciemności niewiedzy" jest jednym z głównych traktatów dotyczących tego systemu medytacyjnego, jaki praktykuje się w linii Kagju. Został napisany przez IX Karmapę, Wangcziuk Dordże (1556-1603), który zyskał rozgłos dzięki swoim klarownym pismom na ten temat. Komentarz, który przeplata rdzenny tekst, pochodzi z ustnych nauk III Dziamjanga Khjentse Łangpo Rinpocze, zwanego również Beru Khjentse Rinpocze i został przekazany stosownie do nauk jego Guru, Jego Świątobliwości XVI Karmapy.

============

IX Karmapa Łangczuk Dordże (1556-1603) urodził się w regionie Treshod we wschodnim Tybecie. Kiedy tylko przyszedł na świat usiadł i powiedział „Jestem Karmapą”. Wkrótce wszyscy ludzie w okolicy mówili już o niezwykłym dziecku. Kjamo Nangso Czokiong Taszi – uczeń VIII Karmapy – usłyszał od swojego mistrza, że będzie uczył jego następną inkarnację. Czokiong Taszi udał się więc do Treshod, żeby zobaczyć dziecko i sprowadził je do klasztoru Kjamo Lhundrub Tse.

Sława chłopca rozprzestrzeniała się szybko – wkrótce wiadomość o nim dotarła do Szamara Könczok Jenlag i Situpy Czöki Gosza. Obaj stwierdzili, że dziecko jest inkarnacją Karmapy. Situpa udał się do niego i ofiarował mu inicjację Amitajusa (Buddy Długiego Życia). Szamarpa Könczok Jenlag spotkał 9 Karmapę w miejscu o nazwie Lundrub Tse. Udzielił mu wówczas Schronienia, obietnicy Bodhisattwy, a póżniej całego przekazu Kagyu.

Karmapa podróżował po całym Tybecie i przekazywał nauki Buddy. Od czasu do czasu pełnił również rolę rozjemcy w czasie niepokojów politycznych. Poprawił także warunki życia wielu ludzi i uchodził za zwierzchnika Tybetu. Utrzymywał przyjazne stosunki z dworami Chin i Mongolii. Napisał trzy słynne księgi podając w nich szczegółowo i bezpośrednio wyjaśnienia Mahamudry (Wielkiej Pieczęci). Karmapa odnalazł inkarnację Szamarpy Czöki Łangczuk, który został jego głównym uczniem i następnym dzierżawcą linii.

============

Beru Khjentse Rinpocze jest jednym z głównych lamów szkoły Karma Kagju, został rozpoznany i intronizowany przez XVI Karmapę. Beru Khyentse Rinpoche ukończył formalną edukację pod kierunkiem wielu mistrzów z różnych szkół buddyzmu tybetańskiego, byli to m.in.: Dzongsar Khenpo Czime Rinpocze, Kjabdzie Kalu Rinpocze, XVI Karmapa Rigpe Dordże, Sakja Trizin Rinpocze oraz Dilgo Khjentse Rinpocze. Po zakończeniu tradycyjnego czteroletniego odosobnienia, Rinpoche założył klasztory w Bodhgaja (Indie) oraz w Kathmandu (Nepal), a także odnowił swoją siedzibę Nangczen w Tybecie, gdzie poza klasztorem męskim, powstał również klasztor żeński oraz szkoła i ośrodek odosobnieniowy. Rinpoche odbudował też klasztor szkoły Sakja, Njenthang Taszigang, znajdujący się w pobliżu jego miejsca narodzin. Ponadto jest fundatorem Tharjay Charitable Foundation, organizacji która wspiera budowę mostów, szkół i ośrodków zdrowia we Wschodnim Tybecie.

W ciągu ostatnich trzydziestu lat Beru Khyentse Rinpoche wiele podróżował udzielając nauk i inicjacji na całym świecie, chociaż szczególnie znany jest w Azji Południowo-Wschodniej i na Antypodach. Odwiedził takie kraje, jak m.in.: Australia, Nowa Zelandia, Malezja, Singapur, Tajlandia, Indonezja, Hongkong, Filipiny, Tajwan, Chiny, Bhutan, Indie, Nepal oraz wiele krajów w Europie i w obu Amerykach.

============

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Część Pierwsza: Praktyki wstępne
Schronienie, pokłony i bodhiczitta
Medytacja Wadżrasattwy
Ofiarowanie mandali
Guru joga
Śmierć i nietrwałość
Karma i prawo przyczyny i skutku
Wady samsary
Cenne ludzkie odrodzenie
Przyczynowy warunek powodzenia
Główny warunek
Obiektywny warunek
Bezpośredni warunek

Część Druga: Medytacja uspokojenia umysłu
Esencjonalne postawy dała i umysłu
Skupienie na widzianym przedmiocieInne przedmioty zmysłów
Wyeliminowanie otępienia i poruszenia umysłu
Skupienie bez obiektu
Skupienie się na oddechu i trzy fazy stabilizacji umysłu
Usuwanie mentalnego napięcia i luzu
Rzeczywisty stan uspokojenia umysłu i trzy [płynące zeń] dobrodziejstwa

Część Trzecia: Medytacja przenikającego wglądu
Patrzenie na ustabilizowany umysł
Patrzenie na poruszający się czyli myślący umysł
Patrzenie na umysł odbijający zjawiska i na umysł w stosunku do dała
Patrzenie naraz na ustabilizowany i poruszający się umysł
Rozpoznawanie natury ustabilizowanego umysłu
Rozpoznawanie natury poruszającego się czyli myślącego umysłu
Rozpoznawanie natury umysłu odbijającego zjawiska i umysłu w stosunku do dała
Rozpoznawanie naraz natury ustabilizowanego i poruszającego się umysłu
Podsumowanie

Część Czwarta: Rozwój własnej praktyki
Połączenie mahamudry z innymi praktykami i cztery aktywności
Pięć wypaczonych poglądów, trzy umiejętności i cztery dała Buddy
Trzy miejsca, gdzie możesz pobłądzić i cztery miejsca, gdzie możesz utracić śunjatę
Niebezpieczne miejsca, gdzie rzeczy mogą powstać jako wrogowie i inne przeszkody
Pożytki, jakie płyną z praktyk oraz faz i ścieżek według mahamudryKońcowe definicje
Kolofon Autora

Aśwaghosza — PIĘĆDZIESIĄT STROF ODDANIA DLA GURU




Informacje dodatkowe

Tytuł Mahamudra eliminująca ciemności niewiedzy
Podtytuł Tekst źródłowy wraz z komentarzem Beru Khjentse Rinpocze
Autor IX Karmapa, Beru Khjentse Rinpocze
ISBN 9788394568900
Wydawca Fundacja RIME
Tłumaczenie Artur Skura, Jacek Sieradzan
Format 140x205 mm
Stron 144
Oprawa miękka
Wydanie 1
Data wydania 24-09-2016


Tagi produktów

Użyj spacji aby rozdzielić tagi, apostrofów (') aby wpisać frazy.